Review Ratchet & Clank: Rift Apart – O călătorie interdimensională cu Rachetă & Clanță

Timp 13/08/2022 De mhb

PlayStation are de departe cele mai țări exclusivități din industria jocurilor video, iar titluri precum God of War și Uncharted sunt deja similare cu consolele lansate de japonezi. Însă o serie mai puțin populară, deși cel puțin la fel de interesantă este Ratchet & Clank. Cu un ton mai ludic și povești care nu se iau neapărat in serios, jocurile din această serie s-au făcut remarcate prin gameplay-ul foarte interactiv și design-ul care este o explozie de culori.

Ratchet & Clank: Rift Apart este cel mai nou joc din serie și prima exclusivitate de PlayStation 5 dintr-o serie cu vechime. Și ca să îndulcească și mai mult această lansare, dezvoltatorii jocului sunt cei de la Insomniac Games, adică creatorii originali. Aceștia revin după o perioadă în care seria a fost pusă pe hold, iar după excelentele titluri Spider-Man, chiar cred că era și momentul să revină în atenția publicului.

A fost odată ca niciodată, într-un univers paralel

Rift Apart spune o poveste interesantă, în care o armă care poate deschide portaluri către alte dimensiuni pică în mâinile nepotrivite și te aruncă într-o aventură care se întinde pe mai multe planete. De-a lungul jocului vei intra în pielea lui Ratchet, însă firul narativ urmărește și aventurile altui Lombax, cât și pe cele ale lui Clank. Cei trei eroi formează o echipă foarte interesantă, iar misiunile principale se împart în două direcții: misiunile pe care le vei juca ca și Ratchet, alături de cele în care o vei controla pe Rivet. Adversarul comun este Doctor Nefarious al cărui scop este să elimine toate formele de viață organică din univers.

Ratchet & Clank: Rift Apart este un joc ușor de înțeles atât de către veteranii seriei, cât și de nou-veniții care experimentează pentru prima dată aceste jocuri. Personajele sunt foarte variate, iar fanii seriei vor aprecia revenirea anumitor nume cunoscute. Iar dacă nu ai mai jucat până acum niciun titlu din serie, te vei familiariza repede grație modului în care se așterne povestea.

Jocul este presărat cu dialoguri amuzante și glume foarte ieftine care sunt spuse într-o manieră care le face să sune bine. Cu un simț al umorului bine dezvoltat și talentul de a spune o poveste care să te ducă cu gândul la filme precum Despicable Me, noul Ratchet & Clank: Rift Apart va fi atât pe gustul juniorilor de acum, dar și al juniorului din noi care descoperea seria în 2002, odată cu lansarea inițială pe PlayStation 2. O doză de nostalgie și o revenire foarte plăcută la o perioadă în care jocurile erau simple, amuzante și reușeau să te țină interesat fără să devină obositoare. Iar in anul 2021, asta se simte ca o gură de aer proaspăt.

Ratchet & Clank: Rift Apart oferă un gameplay foarte satisfăcător

Îmi era dor de un joc cu elemente de RPG simple și o progresie satisfăcătoare a personajelor. Nu zic, apreciez oricând un RPG complex în care trebuie să lucrezi mult pentru a debloca cele mai tari arme și abilități, însă câteodată simt nevoia să mă așez în fotoliu, să iau un controller în mână și să mă joc ceva ușor de digerat prin care să trec relativ ușor și pe care să-l înțeleg de la prima sesiune de gameplay.

Odată ce începi jocul, îți ia maxim 15 minute să te adaptezi la schema de control și chiar dacă are momente în care pare cam din topor, Ratchet & Clank: Rift Apart se simte extrem de fluid. Explorarea lumii este și ea foarte satisfăcătoare, mai ales când vezi peisajele superbe. Și partea cea mai bună este că primești o mulțime de abilitați interesante încă de pe la începutul jocului, astfel nu te vei simți de parcă trebuie să faci grinding pentru a diversifică puțin modul în care joci.

Luptele sunt însă cele mai interesante din acest joc, iar arsenalul de arme pe care îl ai la dispoziție este impresionant. Pistol, shotgun, mitraliere, tunuri cu lasere sau arma melee pe care o poți folosi pe post de boomerang. Iar dacă varietatea de arme este impresionantă, progresia acestora este și mai interesantă. Fiecare armă are un procent pe care-l îmbunătățești prin upgrade-uri și odată ajunsă la 100%, vei profita la maxim de caracteristicile unice pe care le oferă. Spre exemplu, pistolul cu plasmă pe care-l primești încă de la început devine o armă foarte letală odată ce i-ai completat progresia, transformându-se într-o mitralieră cu care poți spama (sute de) gloanțe spre direcția inamicilor.

Nici movementul nu este rău deloc, iar Ratchet & Clank: Rift Apart îți permite să fii foarte dinamic. Asta se simte foarte bine în lupte, acolo unde manevrele de eschivă sunt foarte importante atunci când eșți înconjurat de mai mulți inamici și vrei să scapi rapid ca să îți mai reîncarci viața sau să cauți gloanțe. Iar pentru un plus de dificultate, jocul nu-ți pune la dispoziție foarte multe resurse, astfel vei simți și nevoia să devii mai defensiv, mai ales pe dificultate mai mare.

Scoate untul din PlayStation 5

Știți cum se lăuda Sony cu capabilitățile de Ray Tracing și 4K60FPS ale noii console? Ei bine, Ratchet & Clank: Rift Apart scoate ce este mai bun din aceasta și reușește să ofere un balans foarte bun între performanță și fidelitatea grafică. Personal l-am jucat pe modul Fidelity pentru că nu am putut rata iluminarea foarte bine creată și reflexiile superbe care îl fac pe Clank să arate mai realist ca niciodată. Reflexiile neoanelor din oraș de pe chelia metalică a micului roboțel te vor convinge că nu merită să joci pe modul Performance ca să te bucuri de ce are mai bun de oferit Rift Apart.

Nu știu dacă este grafica extrem de curată sau tranzițiile din cinematice în gameplay extrem de fluide, dar noul Ratchet & Clank reușește să se simtă extrem de bine și scoate în evidență caracteristica de „no loading screens” cu care se lăudau japonezii în cadrul evenimentelor de prezentare ale lui PlayStation 5. Optimizarea este și ea bună și chiar dacă modul Fidelity ți-ar oferi în mod normal rezoluție 4K la 30FPS, am impresia că cei de la Insomniac au subestimat puterea consolei, deoarece se simte oricum, numai nu la doar 30 de cadre pe secundă, iar ochiometric pare că merge cu 60FPS în majoritatea timpului cu rare încetiniri atunci când ajungi într-o zonă cu foarte multe elemente pe ecran care se reflectă unele din celelalte.

Partea auditivă a jocului este și ea bine făcută, iar vocile sună curat și se potrivesc cu caracterul personajelor, iar lipsync-ul este numai bun, chiar dacă personajele sunt niște vulpo-câini-hamsteri blănoși. Ratchet & Clank: Rift Apart va ieși în evidență prin coloritul său foarte vibrant și peisajele superbe, iar tranzițiile între planete prin intermediul portalurilor interdimensionale îți oferă o diversitate atât de mare încât nu te vei sătura de lumea jocului.

Mi-ar fi plăcut să văd totuși o implementare axată ceva mai mult pe caracteristicile introduse de DualSense. Insomniac a ratat ocazia de a profita la maxim de noul controller, dar încă se mai regăsesc anumite elemente. Vibrațiile sunt bine făcute și pot să jur că recunosc arma cu care trag fără să mă uit la ecran, doar după modul în care bâzâie controller-ul. Iar difuzorul integrat în acesta a fost pus la treabă pentru a reda anumite sunete din joc.

Prima exclusivitate MARE

PlayStation 5 încă este proaspăt pe piață, iar mulți oameni nu au pus mâna pe noua consolă. Dar asta nu este neapărat un lucru rău, mai ales că selecția de jocuri va fi mare atunci când stocurile vor reveni la normal. Ratchet & Clank: Rift Apart este un must-have pentru cei care au apucat să pună mâna pe un PS5 și un titlu demn de pus pe wishlist-ul oricărui gamer serios. Oferă un mix foarte echilibrat de gameplay, poveste interesantă care nu îți încarcă mintea cu detalii inutile și o abordare relaxată. Și trebuie să recunosc că aveam nevoie de un joc ca asta, mai ales după atâtea Days Gone-uri plicticoase, un Biomutant care a livrat mult mai puțin decât promitea inițial și o mână de jocuri pe care nici măcar nu mi le amintesc acum.

Ratchet & Clank: Rift Apart va fi cu siguranță unul dintre pretendenții la titlul de Game of the Year și îmi pare bine că voi avea ocazia să includ un astfel de joc pe lista aceea, spre finalul anului când vom avea în librăriile de jocuri și coloși precum Dying Light 2, Far Cry 6 și poate, cu ceva noroc, noul Halo Infinite. Până atunci, spuneți-mi în comentarii care a fost titlul vostru preferat din seria Ratchet & Clank și dacă credeți că merită să vă cumpărați un PlayStation 5 doar pentru a juca cel mai nou titlu.

Verdict!

Poveste - 9
Gameplay - 9
Grafică și Sunet - 10

9.3

Pretendent GOTY

Ratchet & Clank: Rift Apart este primul joc dintr-o serie mare de exclusivități care este lansat pe PlayStation 5 și reprezintă un început. Startul maturizării pentru consola next-gen care va fi alături de noi câțiva ani de acum înainte și pe care sunt sigur că vom primi în următorii ani tot felul de capodopere.

User Rating:3.84 ( 5 votes)Taguriplaystation 5 Ratchet and Clank review